top of page

E-komercijas konsultāciju nozīme mūsdienu tiešsaistes biznesā

  • Writer: Mārtiņš Švāns
    Mārtiņš Švāns
  • 27. febr.
  • Lasīts 4 min

Updated: 10. apr.

Vai esi pamanījis, ka e-komercijas vide kļūst aizvien sarežģītāka? Latvijas tiešsaistes tirgū vairāk nekā 70% iedzīvotāju regulāri iepērkas internetā, taču tikai aptuveni 45% vietējo uzņēmumu pilnībā izmanto e-komercijas priekšrocības. Konsultācijas var būt izšķirošas, lai tavs uzņēmums ne tikai izdzīvotu, bet arī uzplauktu digitālajā laikmetā.


Satura rādītājs



Kāpēc e-komercijas konsultācijas ir būtiskas mūsdienu biznesam


E-komercijas konsultācijas nav vienkārši moderns termins, bet stratēģiska nepieciešamība. Tiešsaistes tirdzniecības ekosistēma mainās nemitīgi, ieviešot jaunas tehnoloģijas un patērētāju uzvedības tendences. Eiropas tirgus pētījumi rāda, ka uzņēmumi, kuri izmanto profesionālas e-komercijas konsultācijas, vidēji par 28% ātrāk sasniedz pozitīvu ROI savām digitālajām iniciatīvām. Tas notiek tāpēc, ka konsultanti palīdz izvairīties no izplatītām kļūdām un ātrāk ieviest labākās prakses.

Tiešsaistes pirkšanas paradumi Latvijā atšķiras no globālajām tendencēm. Svarīgi atcerēties, ka vietējais patērētājs sagaida personiskāku pieeju. Konsultants ar padziļinātām zināšanām par vietējo tirgu var palīdzēt tavā e-veikalā ieviest šīs nianses.


Galvenie e-komercijas izaicinājumi Latvijas tirgū


Ierobežots tirgus lielums un valodas barjeras

Latvijas tirgus ir relatīvi mazs, ar aptuveni 1,9 miljoniem iedzīvotāju. Tev kā uzņēmējam ir jāizstrādā stratēģijas, kas ļauj efektīvi darboties šajā ierobežotajā tirgū vai paplašināties ārpus tā.

Pētījumi rāda, ka 82% patērētāju dod priekšroku iepirkties mājas lapās, kas pilnībā lokalizētas latviešu valodā. Taču, ja plāno paplašināties Baltijas vai Eiropas tirgū, tev būs jārisina daudzvalodu satura stratēģijas.


Maksājumu un piegādes specifikas

Latvijas e-komercijas tirgū pastāv specifiskas prasības attiecībā uz maksājumu metodēm un piegādes iespējām. Pētījumi rāda, ka 65% Latvijas patērētāju joprojām izvēlas bankas pārskaitījumus vai maksājumus pēc piegādes, nevis kredītkartes vai digitālos maciņus.

Piegādes ziņā Latvijas patērētāji sagaida īsus piegādes termiņus – vidēji 1-2 dienas vietējām precēm. Padomā par savu klientu gaidām attiecībā uz piegādes ātrumu un izmaksām – tie bieži ir galvenie faktori, kas nosaka, vai pirkums tiks pabeigts.


Profesionālu konsultāciju ieguvumi un pievienotā vērtība


Datu virzīta stratēģija un lēmumu pieņemšana

Saskaņā ar E-komercijas asociācijas datiem, uzņēmumi, kas pieņem lēmumus, balstoties uz datu analīzi, uzrāda par 23% augstāku konversijas rādītāju nekā tie, kas paļaujas tikai uz intuīciju. E-komercijas konsultants var palīdzēt tev izveidot efektīvu datu vākšanas un analīzes sistēmu. Praksē tas nozīmē, ka tu varēsi izdarīt pamatotus secinājumus par to, kuri produkti pārdodas labāk, kuras kampaņas ģenerē lielāku atdevi, un kuri klientu segmenti ir visvērtīgākie.


Konkurētspējas palielināšana

Latvijas e-komercijas vide kļūst aizvien konkurētspējīgāka. Konsultanti var palīdzēt identificēt tavas biznesa unikālās priekšrocības un efektīvi tās komunicēt tiešsaistes vidē. Nereti uzņēmēji saskaras ar grūtībām, cenšoties atšķirties no konkurentiem. Profesionāls konsultants var palīdzēt izstrādāt unikālu vērtības piedāvājumu, kas rezonē ar taviem mērķa klientiem.


Ārējā konsultanta izmantošanas ekonomiskās priekšrocības


Ārēja e-komercijas konsultanta piesaiste bieži ir ekonomiski izdevīgāka nekā pilnas slodzes speciālista pieņemšana darbā. Augsta līmeņa e-komercijas eksperta alga Latvijā var sasniegt 3000-4000 EUR mēnesī, neskaitot nodokļus un papildu izdevumus. Turpretī ārējā konsultanta pakalpojumi var tikt izmantoti pēc nepieciešamības - dažas dienas mēnesī vai konkrētu projektu ietvaros. Tas ļauj piekļūt augstas klases speciālista zināšanām par daļu no pastāvīgā darbinieka izmaksām.


Svarīgi atcerēties, ka pieredzējis konsultants var paveikt dažu dienu laikā to, kam iekšējam darbiniekam bez specifiskas pieredzes varētu būt nepieciešamas nedēļas. Turklāt konsultants piedāvā svaigu skatījumu no malas un plašāku pieredzi no dažādiem projektiem, ko nevar nodrošināt viens iekšējais darbinieks.


Praksē tas nozīmē, ka mazam vai vidējam uzņēmumam, kuram nav nepieciešama pastāvīga e-komercijas eksperta klātbūtne, ārējā konsultanta piesaiste var būt ideāls risinājums, kas ļauj ietaupīt līdz pat 70% no pilnas slodzes darbinieka izmaksām, vienlaikus gūstot piekļuvi augstāka līmeņa zināšanām.


Kā izvēlēties piemērotāko e-komercijas konsultantu


Specializācija un pieredze

E-komercija aptver plašu jomu klāstu. Svarīgi atcerēties, ka reti kurš konsultants būs eksperts visās jomās. Tāpēc vispirms nosaki, kādās jomās tavam uzņēmumam visvairāk vajag atbalstu. Izvēloties konsultantu, pievērs uzmanību viņa pieredzei tieši tavā nozarē. Baltijas tirgus pārzināšana ir vēl viens būtisks faktors. Konsultants ar pieredzi Latvijas vai Baltijas tirgū labāk sapratīs vietējās īpatnības.


Praktiska pieeja un reālistiski solījumi

Uzmanies no konsultantiem, kuri sola "ātrus risinājumus". E-komercijas attīstība ir ilgtermiņa process, un pamatīgi uzlabojumi parasti prasa laiku un sistemātisku darbu. Efektīvs risinājums ir lūgt potenciālajam konsultantam izklāstīt konkrētu stratēģiju, ko viņš piedāvātu tavai situācijai. Šī pieeja ļaus novērtēt konsultanta domāšanas procesu.


Konsultāciju process un rezultātu mērīšana


Konsultāciju procesa struktūra

Tipisks e-komercijas konsultāciju process sastāv no vairākiem posmiem:

  1. Sākotnējā analīze un situācijas novērtējums

  2. Stratēģijas izstrāde

  3. Ieviešana un vadība

  4. Rezultātu mērīšana un optimizācija


Atdeves no investīcijām mērīšana

Eiropas e-komercijas uzņēmumu pētījums liecina, ka pēc profesionālām konsultācijām vidējais konversijas rādītāja pieaugums ir 18-25%, bet klientu atgriešanās rādītājs palielinās par aptuveni 30%.

Galvenie indikatori, ko vērts sekot:

  • Konversijas rādītāja uzlabojumi

  • Vidējā pasūtījuma vērtības pieaugums

  • Klientu iegūšanas izmaksu samazinājums

  • Klientu apmierinātības rādītāji


Praktiskas stratēģijas konsultāciju efektīvai izmantošanai


Iekšējās komandas iesaiste

Efektīvs risinājums ir iesaistīt savus komandas locekļus konsultāciju procesā no paša sākuma. Konsultācijām nevajadzētu radīt atkarību – to mērķis ir nodot zināšanas un prasmes tavai komandai.


Prioritāšu noteikšana un pakāpeniska ieviešana

Nereti uzņēmēji saskaras ar "paralīzi analīzes rezultātā" – situāciju, kad ir tik daudz iespējamo uzlabojumu, ka grūti izlemt, ar ko sākt. Efektīva pieeja ir sākt ar "mazām uzvarām" – izmaiņām, kuras ir relatīvi vienkārši ieviest, bet kas var radīt ātri redzamus rezultātus.


Kopsavilkums


E-komercijas konsultācijas var būt vērtīgs instruments, kas palīdz pārvarēt izaicinājumus un maksimizēt tiešsaistes biznesa potenciālu. Profesionālas konsultācijas var palīdzēt tavam uzņēmumam ne tikai pielāgoties tirgus izmaiņām, bet arī gūt no tām konkurences priekšrocības. Atceries, ka digitālajā vidē stagnācija bieži nozīmē atpalicību. Nepārtraukta pilnveidošanās un adaptācija ir atslēga ilgtspējīgai izaugsmei e-komercijas jomā, un kvalificēts konsultants var būt vērtīgs sabiedrotais šajā ceļā.


Pacel savu e-komercijas biznesu jaunā līmenī ar eksperta palīdzību


E-komercijas konsultāciju izvēle un efektīva izmantošana var būt sarežģīts process, kas prasa gan izpratni par tiešsaistes tirdzniecības niansēm, gan skaidru redzējumu par to, ko vēlies sasniegt. Ja tevi interesē, kā pilnveidot tava e-veikala stratēģiju vai risināt specifiskus e-komercijas izaicinājumus, es labprāt dalīšos savā pieredzē.


Piesakies bezmaksas 30 minūšu konsultācijai: punkts.lv/konsultacija

Konsultācijas laikā mēs varam pārrunāt tieši tavām biznesa vajadzībām atbilstošu e-komercijas stratēģiju, analizēt esošo procesu vājās vietas vai izstrādāt jaunu pieeju, kas palīdzēs gan ietaupīt uz darbaspēka izmaksām, gan palielināt konversijas rādītājus.

bottom of page