top of page

6 efektīvākās e-komercijas platformas Latvijas mazajiem uzņēmumiem

  • Writer: Mārtiņš Švāns
    Mārtiņš Švāns
  • 3. marts
  • Lasīts 9 min

Updated: 10. apr.

Vai esi pamanījis, cik strauji attīstās e-komercijas vide Latvijā? Pēdējo gadu laikā tiešsaistes tirdzniecības apjomi ir pieauguši par vairāk nekā 30%, un arvien vairāk mazo uzņēmumu meklē iespējas pārcelt savu biznesu digitālajā vidē. Taču ne visas e-komercijas platformas ir vienlīdz piemērotas mazajiem uzņēmumiem, īpaši ņemot vērā Latvijas tirgus specifiku, valodas prasības un vietējo maksājumu metožu integrācijas nepieciešamību.

ree

Satura rādītājs


Galvenie kritēriji platformas izvēlē


Pirms iedziļināmies konkrētu platformu analīzē, ir svarīgi saprast, pēc kādiem kritērijiem vērtēt e-komercijas platformas, īpaši no Latvijas mazā uzņēmuma perspektīvas:

  • Izmaksu struktūra ir viens no primārajiem faktoriem mazajiem uzņēmumiem. Šeit jāņem vērā ne tikai mēneša vai gada maksa, bet arī papildu izmaksas par domēnu, vietņu hostingu, maksājumu apstrādes komisijas un nepieciešamos papildinājumus vai tēmas.

  • Lokalizācijas iespējas ir īpaši būtiskas Latvijas tirgum. Platformai jānodrošina latviešu valodas atbalsts ne tikai administratora saskarnē, bet arī klientu daļā. Tāpat svarīga ir iespēja pievienot vairākas valodas, ja plāno pārdot arī kaimiņvalstīs vai visā Baltijā.

  • Integrācijas ar vietējiem maksājumu risinājumiem, kā Swedbank, SEB maksājumi, Paysera vai MakeCommerce, ir kritiski svarīgas, lai nodrošinātu ērtu maksāšanas procesu tieši Latvijas klientiem. Vērtējot platformu, pārbaudi, vai tā atbalsta šos maksājumu veidus vai vismaz piedāvā iespēju tos integrēt.

  • Saderība ar vietējiem piegādes pakalpojumiem, piemēram, Omniva, DPD, Latvijas Pasts vai pakomātu tīkliem, ir vēl viens būtisks faktors, kas var ievērojami atvieglot tavu ikdienas darbu un uzlabot klientu pieredzi.

  • Tehniskās prasmes un resursi ir jāņem vērā, izvēloties platformu. Dažām platformām ir stāvāka mācību līkne, bet tās piedāvā lielāku pielāgojamību, kamēr citas ir vienkāršākas lietošanā, bet ar ierobežotākām pielāgošanas iespējām.

  • Mārketinga rīki un SEO iespējas ir būtiskas, lai piesaistītu apmeklētājus tavam veikalam. Efektīvs risinājums ir platforma ar iebūvētiem SEO rīkiem, sociālo mediju integrāciju un e-pasta mārketinga iespējām.

  • Biznesa izaugsmes potenciāls ir jāvērtē ilgtermiņā. Platforma, kas lieliski darbojas, kad tev ir 10 produkti, var kļūt par šauru kaklu, kad to skaits pieaug līdz 1000. Tāpēc izvēlies risinājumu, kas var augt kopā ar tavu biznesu.


Shopify - globāla platforma ar lokālām iespējām


Shopify ir viena no pasaulē populārākajām e-komercijas platformām, kas pēdējos gados ieguvusi nozīmīgu tirgus daļu arī Latvijā. Tās galvenā priekšrocība ir vienkāršība un visaptverošs risinājums, kas ļauj izveidot profesionālu e-veikalu bez tehniskām zināšanām.


Latvijas uzņēmumiem Shopify piedāvā vairākas būtiskas priekšrocības. Platformai ir latviskošanas iespējas, lai gan administratora saskarne paliek angļu valodā. Latviešu valodas ieviešanai ir pieejami gan maksas, gan bezmaksas risinājumi, kas ļauj izveidot pilnvērtīgu veikalu latviešu valodā.


Maksājumu ziņā Shopify piedāvā integrāciju ar vairākiem starptautiskiem maksājumu pakalpojumiem, kā Stripe un PayPal, kas darbojas arī Latvijā. Taču svarīgi atcerēties, ka integrācija ar vietējiem banku maksājumiem, kā Swedbank vai SEB, prasa papildu risinājumus vai pielāgojumus.


Nereti uzņēmēji saskaras ar papildu aplikāciju nepieciešamību, lai pielāgotu Shopify savām specifiskajām vajadzībām. Shopify App Store piedāvā plašu klāstu aplikāciju (gan bezmaksas, gan maksas), kas var palīdzēt uzlabot tava veikala funkcionalitāti, taču tās var ievērojami palielināt kopējās izmaksas.


Atbalsta ziņā Shopify piedāvā diennakts klientu atbalstu, taču tas nav pieejams latviešu valodā. Tomēr platformai ir liela un aktīva kopiena, kur var atrast atbildes uz vairumu jautājumu, kā arī Latvijā darbojas vairāki uzņēmumi, kas specializējas Shopify veikalu izveidē un atbalstā.


Shopify piemērotākais lietotājs ir uzņēmums, kas vēlas ātri un viegli uzsākt e-komerciju bez nepieciešamības pārzināt tehniskās nianses, un kurš ir gatavs maksāt par lietotājdraudzīgumu un drošību.


WooCommerce - elastīgs risinājums WordPress lietotājiem


WooCommerce ir populārākais e-komercijas risinājums WordPress platformai, un tas piedāvā iespaidīgu elastīgumu un pielāgojamību. Īpaši piemērots uzņēmumiem, kuriem jau ir WordPress mājaslapa vai kuri vēlas pilnīgu kontroli pār savu e-veikalu.


Latvijas kontekstā WooCommerce izceļas ar pilnīgu lokalizācijas iespēju - platforma ir tulkota latviešu valodā, un tu vari viegli pievienot vairākas valodas, izmantojot populārus spraudņus kā WPML vai Polylang. Tas ir īpaši noderīgi, ja plāno pārdot produktus ne tikai Latvijā, bet arī kaimiņvalstīs.

Maksājumu ziņā WooCommerce piedāvā integrāciju ar vairākiem Latvijā populāriem maksājumu veidiem. Ir pieejami spraudņi Swedbank, SEB, Citadele maksājumiem, kā arī Paysera, Montonio un citiem pakalpojumiem. Tāpat var viegli integrēt PayPal, Stripe un citus starptautiskos maksājumu risinājumus.


Viens no WooCommerce lielākajiem plusiem ir tā, ka pats risinājums ir bezmaksas. Taču jāpatur prātā, ka jāsedz izmaksas par hostingu, domēnu, potenciāli par tēmām un spraudņiem, kas var svārstīties atkarībā no tavām vajadzībām.


Svarīgi atcerēties, ka WooCommerce prasa vairāk tehnisko zināšanu nekā, piemēram, Shopify. Taču Latvijā ir daudz WooCommerce speciālistu, kuri var palīdzēt ar uzstādīšanu un uzturēšanu par saprātīgu cenu. Turklāt tā elastība ļauj pilnībā pielāgot veikalu tavam biznesam – no produktu attēlošanas līdz pirkuma procesa optimizācijai.


Praksē tas nozīmē, ka WooCommerce ir lieliska izvēle mazajiem uzņēmumiem, kas vēlas maksimālu kontroli pār savu e-veikalu un ir gatavi vai nu paši apgūt tehniskās nianses, vai sadarboties ar speciālistu.


Magento - spēcīgs risinājums ar plašām funkcionalitātes iespējām


Magento (tagad pazīstams arī kā Adobe Commerce) ir viena no spēcīgākajām e-komercijas platformām tirgū un ir ieguvis ievērojamu popularitāti arī Latvijā, īpaši vidējo un lielāko uzņēmumu vidū. Tā ir platforma, kas piedāvā plašāko funkcionalitāti un pielāgošanas iespējas no visām apskatītajām platformām.


Latvijas kontekstā Magento nodrošina labu lokalizācijas iespēju – platformu var pilnībā latviskot gan administratora saskarnē, gan klientu daļā. Daudzvalodu atbalsts ir iebūvēts sistēmā, ļaujot viegli pārvaldīt veikalu, kas darbojas vairākās valodās. Tas ir īpaši noderīgi uzņēmumiem, kas darbojas visā Baltijā vai plašākā reģionā.


Maksājumu integrācijas ziņā Magento piedāvā plašākās iespējas – ir pieejami moduļi praktiski visiem Latvijā izmantotajiem maksājumu risinājumiem, ieskaitot banku maksājumus, Paysera, PayPal, Stripe un citus. Līdzīgi arī ar piegādes metodēm – platforma ļauj integrēt visus Latvijā populāros piegādes pakalpojumus, tostarp pakomātu tīklus un kurjeru pakalpojumus.


Tomēr svarīgi atcerēties, ka Magento ir arī visresursu ietilpīgākā platforma gan izmaksu, gan tehnisko zināšanu ziņā. Magento Open Source (iepriekš Community Edition) ir bezmaksas, taču Magento Commerce (iepriekš Enterprise Edition) ir maksas risinājums. Papildus jārēķinās ar izmaksām par mitināšanu, izstrādi, uzturēšanu un papildu moduļiem.


Magento galvenā priekšrocība ir tā spēja apstrādāt lielu produktu katalogu un sarežģītas e-komercijas darbplūsmas. Platforma piedāvā augstas klases funkcijas, tostarp daudzveikalu pārvaldību, sarežģītu cenu noteikšanu, lojalitātes programmas, B2B funkcionalitāti un dziļu integrāciju ar citām biznesa sistēmām, piemēram, ERP vai CRM.


Taču mazajiem uzņēmumiem ir jāapzinās, ka Magento prasa ievērojamus resursus gan ieviešanai, gan uzturēšanai. Platforma ir sarežģīta un prasa profesionāļu iesaisti, lai to pareizi iestatītu un uzturētu.


Mozello - vietējā alternatīva ar latviešu valodas atbalstu


Mozello ir viens no retajiem vietējiem Baltijas reģiona produktiem e-komercijas jomā, kas piedāvā pilnvērtīgu latviešu valodas atbalstu gan administrācijas panelī, gan veikala frontendā. Šis faktors vien padara to par pievilcīgu izvēli daudziem Latvijas mazajiem uzņēmumiem, īpaši tiem, kuri vēlas strādāt savā dzimtajā valodā.


Platforma izceļas ar savu vienkāršību un lietotājdraudzīgumu. Mozello ir veidots tā, lai pat bez tehniskām priekšzināšanām varētu izveidot profesionālu e-veikalu. Drag-and-drop saskarne ļauj viegli pielāgot veikala izskatu, un visa funkcionalitāte ir viegli pieejama bez nepieciešamības meklēt papildu spraudņus vai veikt sarežģītu konfigurāciju.


Lokalizācijas iespējas ir viens no Mozello stiprajiem punktiem. Platforma piedāvā ne tikai latviešu valodas atbalstu, bet arī iespēju viegli izveidot daudzvalodu veikalu bez papildu izmaksām. Tas ir īpaši noderīgi uzņēmumiem, kas darbojas visā Baltijā vai vēlas sasniegt arī krieviski vai angliski runājošos klientus Latvijā.


Maksājumu integrācijas ziņā Mozello piedāvā saderību ar vairākiem Latvijā populāriem maksājumu veidiem, tostarp Paysera un PayPal. Taču salīdzinājumā ar WooCommerce vai Magento, maksājumu integrāciju klāsts var būt ierobežotāks.


Mozello priekšrocība ir arī vietējais atbalsts – uzņēmums ir no Baltijas, tāpēc atbalsts ir pieejams latviešu valodā, un platformas veidotāji labi izprot vietējā tirgus specifiku un vajadzības.

Svarīgi atcerēties, ka Mozello, lai gan vienkāršs un draudzīgs iesācējiem, var būt ierobežotāks funkcionalitātes ziņā salīdzinājumā ar citām platformām. Ja tavs bizness strauji aug vai tam ir ļoti specifiskas vajadzības, var nākties saskarties ar platformas ierobežojumiem. Tomēr mazajiem uzņēmumiem ar nelielu produktu klāstu un vēlmi strādāt latviešu valodā Mozello var būt ideāla izvēle.


PrestaShop - atvērtā koda risinājums ar plašām pielāgošanas iespējām


PrestaShop ir atvērtā koda e-komercijas platforma, kas ieguvusi ievērojamu popularitāti Eiropā, tostarp arī Latvijā. Tā izceļas ar plašām pielāgošanas iespējām un ir piemērota uzņēmumiem, kas meklē vidusceļu starp elastību un vienkāršību. Latvijas kontekstā PrestaShop piedāvā labu lokalizāciju – platforma ir pieejama latviešu valodā, un to var viegli pielāgot vietējā tirgus vajadzībām. Tulkojumu kvalitāte ir laba, un tā regulāri tiek uzlabota, pateicoties aktīvajai lietotāju kopienai.


Maksājumu integrācijas ziņā PrestaShop piedāvā plašas iespējas. Ir pieejami moduļi integrācijai ar Latvijā populāriem maksājumu risinājumiem, tostarp banklink maksājumiem, Paysera, PayPal un citiem. Tāpat platforma labi integrējas ar vairumu piegādes pakalpojumu sniedzēju, tostarp Omniva, DPD un citiem pakomātu tīkliem.


Kā atvērtā koda platforma, PrestaShop piedāvā bezmaksas programmatūru, taču jārēķinās ar izmaksām par hostingu, potenciāli par tēmām un moduļiem, kā arī izstrādi un uzturēšanu.

Praksē tas nozīmē, ka PrestaShop var būt ekonomisks risinājums, ja tev ir pietiekamas tehniskās zināšanas vai budžets profesionāļu piesaistei. Atvērtā koda raksturs ļauj pilnībā pielāgot platformu tavām vajadzībām.


Taču svarīgi atcerēties, ka PrestaShop prasa vairāk tehnisko zināšanu nekā, piemēram, Shopify vai Mozello. Tas var būt izaicinājums mazajiem uzņēmumiem bez IT personāla. Ja tev nav tehnisko zināšanu vai resursu, lai nodarbinātu speciālistu, platformas uzturēšana un atjaunināšana var kļūt par izaicinājumu.


Efektīvs risinājums daudziem Latvijas uzņēmumiem ir sadarboties ar vietējiem PrestaShop speciālistiem, kuri var palīdzēt ar sākotnējo iestatīšanu un uzturēšanu. Latvijā ir vairāki uzņēmumi, kas specializējas PrestaShop izstrādē un atbalstā.


Wix eCommerce - vienkāršība un ātrums iesācējiem


Wix eCommerce ir kļuvis par populāru izvēli mazajiem uzņēmumiem, pateicoties tā vienkāršajai lietošanai un ātrajam ieviešanas procesam. Platforma piedāvā intuitīvu drag-and-drop redaktoru, kas ļauj izveidot profesionālu e-veikalu pat bez tehniskām zināšanām.


Latvijas tirgum Wix piedāvā daļēju lokalizāciju – lietotāja saskarne šobrīd nav pilnībā pieejama latviešu valodā, taču veikala frontendi var viegli tulkot latviešu valodā. Platformai ir arī daudzvalodu atbalsts, kas ļauj viegli izveidot veikalu vairākās valodās, kas ir būtiski Latvijas un Baltijas tirgū.


Maksājumu integrācijas ziņā Wix atbalsta vairākus starptautiskus maksājumu risinājumus, tostarp PayPal un Stripe, kas darbojas arī Latvijā. Taču integrācijas ar vietējiem banku maksājumiem ir ierobežotākas salīdzinājumā ar citām platformām, no Latvijā populārām maksājumu platformām Wix atbalsts ir MakeCommerce. Tas pats attiecas uz vietējo piegādes pakalpojumu integrāciju – lai gan platformā var iestatīt dažādas piegādes metodes, specifiskas integrācijas ar Latvijas pakomātu tīkliem var prasīt papildu risinājumus.


Wix piedāvā vairākus plānus, kas piemēroti dažāda lieluma uzņēmumiem. Visos plānos ir iekļauts hostings, domēns (pirmajam gadam) un pamatfunkcionalitāte e-komercijas veikalam. Atšķirībā no citām platformām, Wix neiekasē papildu komisiju par darījumiem, kas var būt būtisks ietaupījums augstāka apjoma uzņēmumiem.


Wix priekšrocība ir tā ātrums un vienkāršība. Tu vari izveidot pilnvērtīgu e-veikalu dažu stundu laikā, izmantojot plašo gatavo veidņu klāstu. Platforma arī regulāri atjaunina savu funkcionalitāti un dizainu, nodrošinot, ka tavs veikals vienmēr izskatās moderni un darbojas atbilstoši jaunākajiem standartiem.

Taču svarīgi atcerēties, ka Wix var būt ierobežotāks pielāgošanas ziņā salīdzinājumā ar tādām platformām kā WooCommerce, Magento vai PrestaShop. Ja tavam biznesam ir ļoti specifiskas vajadzības vai tu plāno strauji paplašināties, Wix var kļūt par ierobežojošu faktoru. Tomēr mazajiem uzņēmumiem, kas meklē ātru un vienkāršu risinājumu ar profesionālu izskatu, Wix var būt lieliska izvēle.


Platformu salīdzinājums un rekomendācijas


Piemērotība pēc biznesa tipa:

  • Shopify: Ideāls uzņēmumiem, kas meklē viegli lietojamu, visaptverošu risinājumu ar labu izaugsmes potenciālu un ir gatavi maksāt par ērtību un atbalstu.

  • WooCommerce: Vislabāk der uzņēmumiem, kuriem jau ir WordPress mājaslapa, kuri vēlas maksimālu kontroli pār savu veikalu vai kuriem ir specifiskas funkcionalitātes prasības.

  • Magento: Piemērots vidējiem un lielākiem uzņēmumiem ar lielu produktu katalogu, sarežģītām biznesa prasībām un pietiekamiem resursiem tehniskajai ieviešanai un uzturēšanai.

  • Mozello: Lieliska izvēle mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kas vēlas strādāt latviešu valodā, cenšas ierobežot izmaksas un kuriem nav nepieciešama ļoti sarežģīta funkcionalitāte.

  • PrestaShop: Piemērots vidējiem uzņēmumiem, kas meklē elastīgu, pielāgojamu risinājumu un ir gatavi investēt tehniskajās zināšanās vai profesionāļu pakalpojumos.

  • Wix eCommerce: Ideāls iesācējiem vai mazajiem uzņēmumiem, kas vēlas ātri un viegli izveidot profesionālu veikalu bez tehniskām zināšanām.

E-komercijas platformu salīdzinājuma tabula
E-komercijas platformu salīdzinājuma tabula

Kopsavilkums


E-komercijas platformu izvēle ir viens no svarīgākajiem lēmumiem, kas ietekmēs tava digitālā biznesa panākumus. Katrai no apskatītajām platformām – Shopify, WooCommerce, Magento, Mozello, PrestaShop un Wix eCommerce – ir savas priekšrocības, kas var būt izšķirošas atkarībā no tava biznesa vajadzībām un resursiem.


Latvijas mazajiem uzņēmumiem īpaši svarīgi ir apsvērt lokalizācijas iespējas, integrācijas ar vietējiem maksājumu un piegādes pakalpojumiem, kā arī platformas kopējās izmaksas. WooCommerce, Magento un PrestaShop piedāvā lielāku elastību un pielāgojamību, bet prasa vairāk tehnisko zināšanu. Shopify un Wix nodrošina vienkāršāku risinājumu ar mazāku mācību līkni, bet ar ierobežotākām pielāgošanas iespējām. Savukārt Mozello izceļas ar vietējo specifiku un latviešu valodas atbalstu.


Svarīgi paturēt prātā, ka veiksmīgs e-komercijas bizness nebalstās tikai uz platformas izvēli. Tikpat būtiski ir pārdomāta mārketinga stratēģija, kvalitatīvs produktu saturs un attēli, laba klientu apkalpošana un skaidra preču atgriešanas politika. Platformas izvēle ir tikai pirmais solis ceļā uz veiksmīgu digitālo biznesu.


Atceries, ka lielākajai daļai platformu ir pieejamas bezmaksas izmēģinājuma versijas vai demonstrācijas. Pirms galīgā lēmuma pieņemšanas ir vērtīgi izmēģināt vairākas platformas, lai izjustu to lietošanas ērtumu un novērtētu, vai tās atbilst tavām specifiskajām vajadzībām.


Atrisini sava e-veikala izaicinājumus ar profesionālu palīdzību


E-komercijas platformas izvēle un ieviešana var būt sarežģīts process, kas prasa gan tehniskas zināšanas, gan izpratni par e-komercijas tendencēm un labāko praksi. Ja tevi interesē, kā izvēlēties tieši tavam biznesam piemērotāko platformu vai risināt citus e-komercijas izaicinājumus, es labprāt dalīšos savā pieredzē.


Piesakies bezmaksas 30 minūšu konsultācijai: punkts.lv/konsultacija

Konsultācijas laikā mēs varam pārrunāt tieši tavām biznesa vajadzībām atbilstošu e-komercijas stratēģiju, analizēt dažādu platformu priekšrocības un trūkumus vai izstrādāt ceļa karti tava digitālā veikala izveidei un izaugsmei.

bottom of page