SEO stratēģijas Latvijas interneta veikaliem: Kā piesaistīt vairāk apmeklētāju un palielināt pārdošanu
- Mārtiņš Švāns
- 7. apr.
- Lasīts 9 min
Updated: 10. apr.
Vai esi pamanījis, ka tavs interneta veikals nespēj piesaistīt pietiekami daudz apmeklētāju, lai sasniegtu biznesa mērķus? Iespējams, tev ir kvalitatīvi produkti, pārdomāts veikala dizains un konkurētspējīgas cenas, taču potenciālie klienti vienkārši neatrod tavu veikalu meklētājprogrammās. Šis ir izaicinājums, ar kuru saskaras daudzi Latvijas e-komercijas uzņēmēji. Mūsdienu digitālajā vidē laba SEO (meklētājprogrammu optimizācija) stratēģija ir ne tikai vēlama, bet absolūti nepieciešama.
Saskaņā ar jaunākajiem datiem, aptuveni 68% no visiem interneta pirkumiem sākas ar meklēšanu tiešsaistē, un vairāk nekā 90% lietotāju savu izvēli izdara Google meklēšanas rezultātu pirmajā lapā. E-komercijas tirgū konkurence turpina pieaugt, un efektīva SEO pieeja var kļūt par izšķirošo faktoru, kas atšķir veiksmīgus interneta veikalus no tiem, kas cīnās par izdzīvošanu.

Satura rādītājs
SEO pamati un to nozīme Latvijas e-komercijas vidē
SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija ir darbību kopums, kas palīdz uzlabot tava interneta veikala redzamību organiskajā (bezmaksas) meklēšanas rezultātu sarakstā. Efektīva SEO stratēģija ir būtiska, lai tavu interneta veikalu atrastu potenciālie klienti, kas meklē tavas preces vai pakalpojumus.
Latvijas e-komercijas tirgus, salīdzinot ar lielajiem globālajiem tirgiem, ir relatīvi mazs, taču tas piedāvā unikālas priekšrocības. Taču tas nozīmē arī to, ka tev nepieciešama specializēta SEO pieeja, kas ņem vērā vietējās īpatnības un patērētāju uzvedību.
Praksē tas nozīmē, ka efektīva SEO stratēģija Latvijas interneta veikalam ietver gan vispārējos SEO principus, gan īpašus elementus, kas pielāgoti vietējam tirgum:
Divvalodu pieeja - Optimizācija gan latviešu, gan krievu valodā, ņemot vērā Latvijas demogrāfisko situāciju.
Loģiska domēna un URL struktūra - Vēlams izmantot .lv domēnu, kas palīdz signalizēt meklētājprogrammām par saistību ar Latvijas tirgu.
Vietējās meklēšanas tendences - Izpratne par to, kā Latvijas patērētāji meklē produktus tiešsaistē.
Mobilā optimizācija - Īpaši svarīga, ņemot vērā, ka 2025. gadā vairāk nekā 65% no Latvijas iedzīvotājiem interneta pirkumus veic, izmantojot mobilās ierīces.
Svarīgi atcerēties, ka SEO nav vienreizējs projekts, bet gan nepārtraukts process. Tas, kas strādā šodien, var nebūt efektīvs rīt, jo meklētājprogrammu algoritmi nepārtraukti mainās. Turklāt Latvijas tirgū, kur daudzi nišu produkti var saskarties ar mazāku meklēšanas apjomu, īpaši svarīgi ir veidot vispusīgu SEO stratēģiju, kas apvieno dažādas taktikas.
Lokalizēta atslēgvārdu stratēģija: Kā atrast vērtīgus atslēgvārdus Latvijas tirgum
Atslēgvārdu izpēte ir jebkuras SEO stratēģijas pamats. Latvijas tirgū šis process ir īpaši nozīmīgs, jo nepieciešams atrast ne tikai relevantus, bet arī lokalizētus atslēgvārdus, kas atspoguļo vietējo patērētāju meklēšanas ieradumus.
Latviešu valodas atslēgvārdu izpēte
Atslēgvārdu izpēte latviešu valodā var būt izaicinoša, it īpaši ņemot vērā valodas īpatnības un locījumu sistēmu. Taču tas ir būtisks solis, lai sasniegtu potenciālos klientus, kuri meklē saturu latviešu valodā.
Efektīvs risinājums ir sākt ar plašāku atslēgvārdu sarakstu un tad to pakāpeniski attīrīt, pamatojoties uz:
Meklēšanas apjomu (cik daudz cilvēku meklē šo frāzi mēnesī)
Konkurenci (cik grūti būs ierindoties augstu ar šo atslēgvārdu)
Atbilstību (cik labi atslēgvārds atbilst taviem produktiem vai pakalpojumiem)
Nereti uzņēmēji saskaras ar izaicinājumu, kad atslēgvārdiem latviešu valodā ir zems meklēšanas apjoms. Neļauj tam tevi atturēt – mazāki apjomi bieži nozīmē zemāku konkurenci un augstāku konversijas rādītāju, jo lietotāji, kas meklē specifiskus terminus, parasti atrodas tuvāk pirkuma lēmumam.
Atslēgvārdi ar vietēju specifiku
Iekļauj savā stratēģijā arī atslēgvārdus ar ģeogrāfisku piesaisti, piemēram, "ziedu piegāde Rīgā" vai "datoru remonts Liepājā". Šādi atslēgvārdi var palīdzēt piesaistīt vietējos klientus, it īpaši ja tev ir fizisks veikals vai tu piedāvā pakalpojumus konkrētā reģionā.
Svarīgi atcerēties, ka atslēgvārdu stratēģijā jāņem vērā arī sezonalitāte un patērētāju uzvedības izmaiņas. Piemēram, pirms Ziemassvētkiem pieaug ar dāvanām saistītu atslēgvārdu meklējumu skaits, bet pavasarī cilvēki vairāk meklē dārza preces.
Atslēgvārdu organizēšana un pielietošana
Kad esi identificējis vērtīgus atslēgvārdus, organizē tos loģiskās grupās un plāno to izmantošanu dažādās veikala lapās:
Kategoriju lapas: Izmanto plašākus, vispārīgākus atslēgvārdus
Produktu lapas: Fokusējies uz specifiskiem, ar produktu saistītiem atslēgvārdiem
Bloga raksti: Izmanto informatīvus atslēgvārdus, kas atbild uz klientu jautājumiem
Praksē tas nozīmē, ka, piemēram, ja tirgo mobilos telefonus, kategorijas lapā varētu optimizēt uz "mobilie telefoni Latvijā", bet produkta lapā uz "Samsung Galaxy S25 cena Latvijā".
Tehniskā SEO elementi interneta veikaliem
Tehniskā SEO ir pamats, uz kura būvējas visa tava meklētājprogrammu optimizācijas stratēģija. Tā nodrošina, ka meklētājprogrammas var efektīvi indeksēt un saprast tavu vietni. Latvijas interneta veikaliem tehniskā SEO ir īpaši svarīga, jo tā palīdz konkurēt ar lielākiem ārvalstu e-komercijas uzņēmumiem.
Vietnes ātrums un veiktspēja
Vietnes ielādes ātrums ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē gan lietotāju pieredzi, gan SEO rezultātus. Saskaņā ar Google datiem, 53% mobilo lietotāju pamet vietni, ja tā ielādējas ilgāk par 3 sekundēm.
Lai uzlabotu sava interneta veikala ielādes ātrumu:
Optimizē attēlus, samazinot to izmēru, bet saglabājot kvalitāti
Izmanto kešatmiņu, lai samazinātu servera apstrādes laiku
Minimizē CSS un JavaScript failus
Apsver CDN (satura piegādes tīkla) izmantošanu
Nereti uzņēmēji saskaras ar izaicinājumu atrast līdzsvaru starp vizuāli pievilcīgu veikalu un ātri ielādējamu vietni. Svarīgi atcerēties, ka pat pievilcīgs dizains zaudē savu vērtību, ja klienti nesagaida, kamēr lapa ielādēsies.
Mobilā optimizācija
Mobilā optimizācija vairs nav izvēles jautājums – tā ir absolūta nepieciešamība. Google izmanto mobilo indeksēšanu kā primāro, kas nozīmē, ka tava vietne tiek indeksēta un vērtēta, balstoties uz tās mobilo versiju.
Pārliecinies, ka tavs interneta veikals:
Izmanto responsīvu dizainu, kas pielāgojas dažādiem ekrāna izmēriem
Nodrošina ērtu navigāciju mobilajās ierīcēs
Piedāvā vienkāršu un ērtu pirkuma procesu mobilajiem lietotājiem
Izvairās no mobilajām ierīcēm neatbalstītu tehnoloģiju izmantošanas
Strukturētie dati un schema.org marķējums
Strukturētie dati palīdz meklētājprogrammām labāk saprast tavu saturu un var uzlabot tava veikala redzamību meklēšanas rezultātos, radot bagātinātus rezultātus (rich snippets).
E-komercijas vietnēm īpaši svarīgi izmantot produktu shēmas marķējumu, kas var parādīt meklēšanas rezultātos tādu informāciju kā:
Produkta cena
Pieejamība
Atsauksmes un vērtējumi
Īpašie piedāvājumi
Tas ne tikai uzlabo CTR (klikšķu koeficientu), bet arī palīdz piesaistīt kvalificētākus potenciālos klientus.
Tehniskā SEO audits
Regulārs tehniskās SEO audits palīdzēs identificēt un novērst problēmas, kas var ietekmēt tava veikala redzamību meklētājprogrammās.
Pārbaudi:
"Orphaned" (lapas, uz kurām sav saišu no citām vietnes lapām) vai "redirected" (lapas, kas automātiski pāradresē lietotāju uz citu vietnes lapu) lapas
Bojātas iekšējās un ārējās saites
"Duplicate content" problēmas
Lapas bez meta aprakstiem vai ar slikti optimizētiem virsrakstiem
XML kartes (sitemap) un robots.txt faila konfigurāciju
Praksē tas nozīmē, ka tev regulāri (vismaz reizi ceturksnī) būtu jāveic pilns tehniskais audits, izmantojot rīkus kā Screaming Frog, Semrush vai Ahrefs, lai identificētu un novērstu jebkādas tehniskas problēmas.
Satura optimizācija un produktu aprakstu veidošana
Kvalitatīvs un optimizēts saturs ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzlabot sava interneta veikala SEO. Latvijas tirgū, kur konkurence noteiktās nišās var būt intensīva, labi izstrādāts saturs var kļūt par tavu konkurences priekšrocību.
Produktu aprakstu optimizācija
Produktu apraksti ir vairāk nekā tikai informācijas avots taviem klientiem – tie ir arī svarīgi SEO elementi. Labi optimizēti produktu apraksti:
Ietver relevantos atslēgvārdus dabiski un organiski
Sniedz detalizētu informāciju par produkta īpašībām un priekšrocībām
Atbild uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par produktu
Ir unikāli (nevis kopēti no ražotāja vai piegādātāja)
Svarīgi atcerēties, ka raksti produktu aprakstus cilvēkiem, nevis meklētājprogrammām. Atslēgvārdu pārbagātība (keyword stuffing) var izraisīt soda sankcijas no Google un atgrūst potenciālos klientus.
Kategoriju lapu optimizācija
Kategoriju lapas bieži vien ir vienas no svarīgākajām SEO ziņā, jo tās var piesaistīt lietotājus, kas meklē plašākas produktu kategorijas.
Lai optimizētu kategoriju lapas:
Izveido informatīvus un ar atslēgvārdiem bagātus virsrakstus (H1 tagi)
Pievieno unikālu un vērtīgu kategorijas aprakstu, kas ietver relevantos atslēgvārdus
Strukturē lapu ar loģiskiem apakšvirsrakstiem (H2, H3 tagi)
Optimizē attēlu ALT tagus un failu nosaukumus
Bloga stratēģija e-komercijas SEO uzlabošanai
Blogs ir spēcīgs instruments, kas var palīdzēt piesaistīt mērķtiecīgu trafiku un uzlabot tava veikala autoritāti. Latvijas e-komercijas uzņēmumiem blogs sniedz iespēju adresēt specifiskas vietējā tirgus vajadzības un intereses.
Efektīva bloga stratēģija iekļauj:
Regulāru jauna, vērtīga satura publicēšanu
Rakstus, kas fokusējas uz atslēgvārdiem ar informatīvu meklēšanas nolūku (informational intent)
Detalizētus ceļvežus, padomu rakstus un resursu lapas
Saturu, kas risina konkrētas Latvijas patērētāju problēmas
Nereti uzņēmēji saskaras ar izaicinājumu atrast laiku regulārai bloga uzturēšanai. Taču ieguldījums kvalitatīvā saturā atmaksājas ilgtermiņā, piesaistot organisko trafiku un veidojot uzticību.
Lokalizācija un valodas stratēģija
Latvijas tirgū būtiska ir arī saturu lokalizācija un pārdomāta valodas stratēģija:
Nodrošini, ka saturs ir pieejams latviešu valodā un, ja nepieciešams, arī krievu vai angļu valodā
Izmanto hreflang tagus, lai norādītu meklētājprogrammām, kura valodas versija ir paredzēta konkrētai auditorijai
Pielāgo saturu vietējām kultūras īpatnībām un patērētāju vajadzībām
Praksē tas nozīmē, ka, piemēram, ja raksti par svētku piedāvājumiem, taviem rakstiem jābūt pielāgotiem Latvijas svētku kalendāram un tradīcijām, nevis vienkārši tulkotiem no ārvalstu materiāliem.
Ārējās saites un autoritāte: Kā veidot uzticamību Latvijas tirgū
Ārējās saites (backlinks) joprojām ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē tava interneta veikala pozīcijas meklētājprogrammās. Latvijas tirgū kvalitatīvu ārējo saišu iegūšanai ir savas īpatnības, kas jāņem vērā, veidojot efektīvu SEO stratēģiju.
Vietējo saišu profila veidošana
Meklētājprogrammas vērtē ne tikai saišu skaitu, bet arī to kvalitāti un relevanci. Latvijas interneta veikalam ir svarīgi izveidot saišu profilu, kas ietver:
Saites no vietējiem ziņu portāliem un medijiem
Saites no nozares asociācijām un profesionālajām organizācijām
Saites no partneru un piegādātāju vietnēm
Saites no lokāliem biznesa katalogiem un direktorijām
Svarīgi atcerēties, ka mazāks skaits kvalitatīvu saišu no autoritatīvām Latvijas vietnēm būs daudz vērtīgāks nekā liels skaits zemas kvalitātes saišu no nesakarīgām ārvalstu vietnēm.
Satura mārketings un vērtīga satura radīšana
Viens no efektīvākajiem veidiem, kā iegūt kvalitatīvas ārējās saites, ir radīt tik vērtīgu saturu, ka citi vēlas uz to atsaukties. Šāds saturs var būt:
Oriģināli pētījumi vai aptaujas par Latvijas e-komercijas tirgu
Detalizēti ceļveži un resursu lapas
Ekspertu intervijas un viedokļu raksti
Infografikas un vizuāli pievilcīgs saturs, kas apkopo noderīgu informāciju
Nereti uzņēmēji saskaras ar izaicinājumu radīt unikālu saturu. Efektīvs risinājums ir fokusēties uz savām stiprajām pusēm un nišas zināšanām, kas atšķir tevi no konkurentiem.
Lokāla iesaiste un kopienas veidošana
Iesaiste vietējās tiešsaistes un bezsaistes kopienās var palīdzēt veidot autoritāti un iegūt vērtīgas saites:
Piedalies nozares pasākumos un konferencēs
Organizē vebinārus vai izglītojošus seminārus
Iesaisties vietējās biznesa asociācijās un tīklošanas grupās
Sadarbojas ar citiem vietējiem uzņēmumiem savstarpēji izdevīgos projektos
Sociālo mediju ietekme uz SEO
Lai gan sociālo mediju saites tieši neietekmē meklētājprogrammu ranžēšanu, tās var palīdzēt:
Palielināt satura redzamību un dalīšanās iespējas
Piesaistīt vairāk apmeklētāju, kas potenciāli var dalīties ar tavu saturu vai izveidot saites uz to
Uzlabot zīmola atpazīstamību, kas netieši ietekmē meklēšanas uzvedību
Praksē tas nozīmē, ka tev jāizveido integrēta stratēģija, kurā sociālie mediji atbalsta tavus SEO centienus, veicinot satura izplatīšanu un iesaisti.
SEO uzraudzība un rezultātu mērīšana
Efektīva SEO stratēģija ietver ne tikai optimizācijas pasākumu īstenošanu, bet arī regulāru rezultātu uzraudzību un analīzi. Tikai mērot un analizējot datus, tu vari saprast, kas darbojas un kas prasa uzlabojumus.
Galvenie KPI e-komercijas SEO mērīšanai
Lai efektīvi novērtētu savas SEO stratēģijas rezultātus, seko līdzi šādiem galvenajiem veiktspējas rādītājiem (KPI):
Organiskais trafiks - Cik daudz apmeklētāju ienāk tavā veikalā no meklētājprogrammām
Konversijas rādītājs - Cik daudz organisko apmeklētāju veic vēlamās darbības (pirkumu, reģistrāciju utt.)
Atslēgvārdu pozīcijas - Tavas vietnes rangs svarīgāko atslēgvārdu meklējumos
Organiskais ieņēmumu apjoms - Cik daudz ieņēmumu ģenerē organiskais trafiks
Lapu veiktspēja - Kuras lapas piesaista visvairāk organiskā trafika un konversiju
Svarīgi atcerēties, ka SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, un rezultāti parasti nav redzami uzreiz. Bieži vien var paiet 3-6 mēneši, līdz optimizācijas pasākumi sāk dot nozīmīgus rezultātus.
Analītikas rīku izmantošana
Lai efektīvi uzraudzītu savu SEO veiktspēju, izmanto šādus rīkus:
Google Analytics - Detalizētai trafika un konversiju analīzei
Google Search Console - Lai uzraudzītu vietnes indeksēšanu, kļūdas un veiktspēju meklēšanas rezultātos
SEO platformas - Rīki kā Ahrefs, Semrush vai Moz, lai sekotu līdzi pozīcijām, ārējām saitēm un konkurentiem
Praksē tas nozīmē, ka tev regulāri (vismaz reizi mēnesī) jāpārskata šo rīku dati, jāanalizē tendences un jāpielāgo sava stratēģija atbilstoši iegūtajiem secinājumiem.
SEO eksperimentēšana un A/B testēšana
SEO nav eksaktā zinātne, un tas, kas darbojas vienam veikalam, var nedarboties citam. Tāpēc svarīgi ir eksperimentēt un testēt dažādas pieejas:
Izmēģini dažādus meta aprakstus un virsrakstus, lai uzlabotu CTR
Testē dažādas satura formātu un garumu kombinācijas
Eksperimentē ar iekšējo saišu struktūru
Izmēģini dažādas pieejas produktu aprakstu veidošanā
Nereti uzņēmēji saskaras ar izaicinājumu sabalansēt SEO eksperimentēšanu ar stabilitāti. Efektīvs risinājums ir veikt eksperimentus pakāpeniski un sistemātiski, nevis mainīt visu uzreiz.
SEO stratēģijas pielāgošana
Balstoties uz datiem un analīzi, regulāri pielāgo savu SEO stratēģiju:
Pārskata un atjauno atslēgvārdu sarakstu, atmetot neefektīvos un iekļaujot jaunas iespējas
Uzlabo lapas, kurām ir augsts potenciāls, bet zema veiktspēja
Stiprini jomas, kurās redzi vislielāko atdevi no ieguldītajiem resursiem
Seko līdzi izmaiņām meklētājprogrammu algoritmos un pielāgo stratēģiju atbilstoši
Kopsavilkums
Efektīva SEO stratēģija ir būtisks elements jebkura Latvijas interneta veikala panākumiem. Optimizējot savu veikalu meklētājprogrammām, tu vari piesaistīt vairāk potenciālo klientu, uzlabot konversijas rādītājus un palielināt pārdošanas apjomus.
Atceries, ka SEO nav vienreizējs projekts, bet gan nepārtraukts process, kas prasa regulāru uzmanību, analīzi un pielāgošanos. Latvijas tirgū ir gan izaicinājumi (mazāks tirgus apjoms, valodas īpatnības), gan priekšrocības (zemāka konkurence noteiktās nišās, iespēja veidot personīgākas attiecības ar klientiem).
Svarīgi paturēt prātā, ka SEO stratēģijai jābūt daļai no plašākas digitālā mārketinga pieejas, kas ietver arī citus kanālus, piemēram, sociālos medijus, e-pasta mārketingu un maksas reklāmu. Tikai integrēta pieeja nodrošinās maksimālus rezultātus un ilgtspējīgu izaugsmi.
Izmantojot šajā rakstā aprakstītās stratēģijas un pielāgojot tās sava interneta veikala specifikai, tu vari būtiski uzlabot sava veikala redzamību meklētājprogrammās un gūt priekšrocības konkurences cīņā par Latvijas klientu uzmanību.
Pilnveido sava e-veikala SEO kopā ar ekspertiem!
SEO stratēģijas izstrāde un ieviešana var būt sarežģīts process, kas prasa gan dziļas tehniskās zināšanas, gan izpratni par Latvijas e-komercijas tirgu. Ja tevi interesē, kā pilnveidot tava e-veikala SEO stratēģiju vai risināt citus e-komercijas izaicinājumus, es labprāt dalīšos savā pieredzē.
Piesakies bezmaksas 30 minūšu konsultācijai: punkts.lv/konsultacija
Konsultācijas laikā mēs varam pārrunāt tieši tavām biznesa vajadzībām atbilstošu SEO stratēģiju, analizēt esošo vietnes optimizācijas vājās vietas vai izstrādāt jaunu pieeju, kas palīdzēs gan uzlabot redzamību meklētājprogrammās, gan palielināt organiskā trafika konversijas.