top of page

E-pastu automatizācija: Kā izveidot pārdošanas mašīnu, kas strādā 24/7

  • Writer: Mārtiņš Švāns
    Mārtiņš Švāns
  • 28. apr.
  • Lasīts 7 min

Vai esi pamanījis, ka e-pasta mārketings joprojām ir viens no visefektīvākajiem digitālā mārketinga kanāliem? 2025. gadā automatizācija ir kļuvusi par neatņemamu e-pasta mārketinga sastāvdaļu, ļaujot tavs uzņēmumam izveidot personalizētas, mērķtiecīgas un augstas konversijas kampaņas.


Dators, kurā atvērts Gmail iesūtne

Satura rādītājs



Kāpēc e-pasta mārketinga automatizācija ir nepieciešama tavā biznesā


E-pasta mārketinga automatizācija nav vienkārši moderns tehnoloģisks risinājums – tā ir nepieciešamība mūsdienu konkurētspējīgajā e-komercijas vidē. Vai tavs interneta veikals izsūta e-pastus klientiem, kas nesen veikuši pirkumu? Cik bieži tu sazinies ar saviem esošajiem klientiem?Automatizācija atrisina šīs problēmas.


Praksē tas nozīmē, ka tavs uzņēmums var sazināties ar klientiem īstajā brīdī ar personalizētu saturu, vienlaikus ietaupot laiku un resursus. Iedomājies, ka tavs veikals darbojas 24/7 – kad klients apmeklē tavu mājaslapu, pievieno preci grozam vai veic pirkumu, automatizētā e-pasta sistēma nekavējoties reaģē ar atbilstošu ziņojumu. Saskaņā ar jaunākajiem datiem, automatizētie e-pasti uzrāda par 70% augstāku atvēršanas rādītāju un par 152% augstāku klikšķu rādītāju nekā parastie mārketinga e-pasti. Turklāt tie ģenerē līdz pat 320% augstāku konversijas rādītāju nekā vienreizēji reklāmas e-pasti.


Nereti uzņēmēji saskaras ar izaicinājumu, kā saglabāt konsekvenci e-pasta mārketingā. Automatizācija atrisina šo problēmu, nodrošinot regulāru komunikāciju ar taviem abonentiem pat tad, kad esi aizņemts ar citiem biznesa aspektiem.


E-pasta mārketinga ROI: Skaitļi un statistika


E-pasta mārketings joprojām ir līderis starp digitālā mārketinga kanāliem, attiecībā uz atdevi no ieguldījumiem (ROI). Ko tas praksē nozīmē? Iedomājies, ka ieguldi 100 EUR e-pasta mārketinga kampaņā un saņem atpakaļ 3200-3700 EUR – tieši tādu atdevi uzrāda e-pasta mārketings 2025. gadā! Vidējais e-pasta mārketinga ROI ir no 32 līdz 37 eiro par katru ieguldīto eiro, kas nozīmē 3200-3700% atdevi. Tas ir ievērojami vairāk nekā SEO, sociālo mediju vai maksas reklāmas kanālos. Šī tendence saglabājas jau vairākus gadus, apliecinot e-pasta mārketinga ilgtspējīgo vērtību.


Tomēr ROI var ievērojami atšķirties pa nozarēm:

  • Mazumtirdzniecība un e-komercija: 40:1 ROI

  • Mārketinga un reklāmas aģentūras: 37:1 ROI

  • Programmatūra un tehnoloģijas: 32:1 ROI

  • Mediji, publikācijas un izklaides industrija: 28:1 ROI


Kā panākt maksimālo atdevi savai nozarei? Pielietojot šīs praktiski pārbaudītās taktikas:

  1. A/B testu veikšana e-pastos – izmēģini dažādas tēmas rindiņas, saturu un aicinājumus uz darbību (CTA), lai noskaidrotu, kas darbojas vislabāk tavai auditorijai. Vienkāršs A/B tests var palielināt ROI par 82%.

  2. Dinamiska satura izmantošana – pielāgo e-pasta saturu katram saņēmējam, balstoties uz viņu iepriekšējo uzvedību. Pieredze rāda, ka, parādot klientiem līdzīgus produktus tiem, ko viņi jau apskatījuši, var pat dubultot konversijas.

  3. Vizuālo elementu iekļaušana – animētu GIF attēlu vai citu interaktīvu elementu izmantošana var palielināt ROI par 105%.


Arī e-pastu biežums spēlē nozīmīgu lomu. Pētījumi rāda, ka optimālais izsūtīšanas biežums ir 9-16 e-pasti mēnesī, kas nodrošina augstāko ROI (aptuveni 41:1). Tomēr ir svarīgi atrast līdzsvaru – pārāk daudz e-pastu var kaitināt tavus abonentus, kamēr pārāk maz var likt viņiem aizmirst par tavu zīmolu.


Efektīvas e-pasta pārdošanas piltuves pamatelementi


Efektīva e-pasta pārdošanas piltuve nav teorētisks jēdziens – tā ir praktiska sistēma, kas vada potenciālos klientus cauri pirkšanas ceļam. Lūk, kā to izveidot soli pa solim:


1. Skaidri definēta mērķauditorija

Pirms sākt veidot e-pasta piltuvi, tev jāzina, kam tu raksti. Izveido detalizētus klientu profilus, atbildot uz šiem jautājumiem:

  • Kādas ir tavas mērķauditorijas demogrāfiskās iezīmes?

  • Kādas problēmas viņi cenšas atrisināt?

  • Kādi faktori ietekmē viņu pirkumu lēmumus?

  • Kur viņi meklē informāciju?


Svarīgi saprast vietējo patērētāju specifiku – piemēram, Latvijas pircēji bieži vien ir jutīgi uz cenu, bet vienlaikus augstu vērtē kvalitāti un uzticamību. Nereti viņi salīdzina piedāvājumus dažādos veikalos pirms pirkuma veikšanas.


2. Pievilcīga un vērtīga bezmaksas piedāvājuma taktika

Lai piesaistītu apmeklētājus tavai e-pasta izsūtnei, nepieciešams pievilcīgs bezmaksas piedāvājums (lead magnet). Izvēlies piedāvājumu, kas risina konkrētu tavas mērķauditorijas problēmu:

  • E-grāmata vai ceļvedis: Piemēram, "5 kļūdas, ko cilvēki pieļauj, izvēloties [tavu produktu]"

  • Ekskluzīva atlaide pirmajam pirkumam: "10% atlaide + bezmaksas piegāde pirmajam pasūtījumam"

  • Bezmaksas konsultācija vai produkta paraugs: "Bezmaksas [tavas nišas] audits" vai "Izmēģini [produktu] bez maksas"


3. Optimizētas reģistrācijas formas

Tavas reģistrācijas formas ir vārti uz e-pasta piltuvi. Lai tās darbotos efektīvi:

  • Samazini lauku skaitu līdz minimumam (ideāli – tikai e-pasts un, iespējams, vārds)

  • Izveido skaidru vērtības solījumu ("Ko es iegūšu, reģistrējoties?")

  • Pārliecinies, ka formas ir mobilajiem draudzīgas (vismaz 60% Latvijas pircēju izmanto mobilās ierīces)

  • Ievieto formas stratēģiskās vietās – sākumlapā, bloga beigās, uznirstošajos logos


4. Segmentācija un personalizācija

2025.gadā viens e-pasts visiem vairs nav efektīvi. Tev jāsegmentē savi abonenti un jāpersonalizē saturs. Praktiski soļi:

  • Segmentē pēc uzvedības: pirkumu vēstures, apmeklēto lapu, atvērto e-pastu

  • Segmentē pēc demogrāfijas: vecuma, dzimuma, atrašanās vietas (Rīga vs. reģioni)

  • Personalizē saturu: izmanto vārdu, parādi nesen skatītos produktus, atsaucies uz iepriekšējiem pirkumiem


Mākslīgais intelekts ir kļuvis par neatņemamu e-pasta personalizācijas sastāvdaļu. AI rīki spēj analizēt lietotāju uzvedību un prognozēt, kāda veida saturs visticamāk rezonēs ar katru segmentu.


5. Datu analīze un optimizācija

E-pasta piltuve prasa pastāvīgu uzraudzību un uzlabojumus. Praktiski soļi:

  • Seko šīm metrikām: atvēršanas rādītājs, klikšķu rādītājs, konversijas rādītājs, atrakstīšanās rādītājs

  • Veic A/B testus ar dažādiem elementiem: tēmas rindiņām, e-pasta dizainu, aicinājumiem uz darbību

  • Analizē datus vismaz reizi mēnesī un veic nepieciešamās korekcijas


Sešas būtiskākās e-pasta automātiskās plūsmas un to ieviešanas soļi


Lūk, sešas galvenās e-pasta automātiskās plūsmas un praktiski padomi, kā tās ieviest tavā biznesā:


1. Sveiciena sērija

Sveiciena sērija ir tavs pirmais kontakts ar jauniem abonentiem. Šiem e-pastiem ir vidēji četras reizes augstāks atvēršanas rādītājs nekā standarta e-pastiem.


Praktiskie soļi ieviešanai:

  • e-pasts (tūlīt pēc reģistrācijas): Piegādā solīto bezmaksas piedāvājumu, īsi iepazīstini ar savu zīmolu

  • e-pasts (pēc 2 dienām): Sniedz vērtīgu saturu, kas atrisina kādu problēmu

  • e-pasts (pēc 4 dienām): Pastāsti par sava zīmola vērtībām, kas izceļ tevi konkurentu vidū

  • e-pasts (pēc 6 dienām): Piedāvā ierobežota laika atlaidi pirmajam pirkumam


Pro padoms: Klienti novērtē personīgu pieeju. Pievieno īsu video vai attēlu ar savu komandu 2. vai 3. e-pastā, lai veidotu personīgāku saikni.


2. Pamestā groza atgādinājumi

Šie e-pasti var atgūt līdz pat 10% no zaudētajiem pirkumiem. E-komercijas tirgū šīs automātiskās plūsmas veido vidēji 5-8% no kopējā e-komercijas apgrozījuma!


Praktiskie soļi ieviešanai:

  • e-pasts (1-2 stundas pēc pamešanas): "Vai aizmirsi kaut ko?" – vienkāršs atgādinājums ar grozu

  • e-pasts (24 stundas vēlāk): "Joprojām domā par to?" – vairāk informācijas par produktiem, atsauksmes

  • e-pasts (48 stundas vēlāk): "Pēdējā iespēja!" – piedāvā papildus stimulu, piemēram, bezmaksas piegādi


Pro padoms: Pircējiem bezmaksas piegāde bieži ir efektīvāks stimuls nekā atlaide. Ja tomēr izvēlies atlaidi, tad nerādi to pirmajā e-pastā, lai neradītu paradumu pamest grozu atlaižu dēļ.


3. Pēcpirkuma plūsma

Pēcpirkuma e-pasti palīdz veidot klientu lojalitāti un veicina atkārtotus pirkumus. Tie var palielināt atkārtotu pirkumu rādītāju par 31%!


Praktiskie soļi ieviešanai:

  • Pirkuma apstiprinājums: Iekļauj pārskatāmu informāciju par pasūtījumu, piegādes informāciju un kontaktinformāciju palīdzībai

  • Piegādes atjauninājumi: Informē par katru posmu (pasūtījums apstrādāts, nosūtīts, piegādāts)

  • Lietošanas padomi (7 dienas pēc piegādes): Sniedz vērtīgus padomus, kā maksimāli izmantot produktu

  • Atsauksmes pieprasījums (14 dienas pēc piegādes): Lūdz atstāt atsauksmi, piedāvājot nelielu stimulu


Pro padoms: Latvijas klienti novērtē praktiskus padomus. Pievieno video vai infografiku ar produkta lietošanas padomiem, lai palielinātu produkta izmantošanas vērtību.


4. Atkārtotas iesaistes kampaņas

Šīs kampaņas ir paredzētas, lai atjaunotu kontaktu ar abonentiem, kas kļuvuši neaktīvi (nav atvēruši e-pastus 2-3 mēnešus).


Praktiskie soļi ieviešanai:

  • e-pasts: "Mēs tevi gaidām atpakaļ" – personisks ziņojums ar jaunākajiem piedāvājumiem

  • e-pasts (pēc 7 dienām): "Vai vēlies joprojām saņemt mūsu e-pastus?" – piedāvā mainīt e-pastu biežumu

  • e-pasts (pēc 14 dienām): "Pēdējā iespēja" – piedāvā ekskluzīvu atlaidi vai dāvanu


Pro padoms: Izveido īpašu "Atgriešanās piedāvājumu" tieši neaktīviem klientiem, piemēram, "15% atlaide pēc ilgāka pārtraukuma".


5. Personalizēti produktu ieteikumi

Izmantojot AI, šie e-pasti var palielināt konversijas rādītāju par 320% salīdzinājumā ar vispārējiem akciju e-pastiem.


Praktiskie soļi ieviešanai:

  • Izmanto automatizētu ieteikumu sistēmu, kas balstīta uz klienta iepriekšējo uzvedību

  • Sūti ieteikumus, balstoties uz: nesen skatītajiem produktiem, pirkumu vēsturi, līdzīgu klientu pirkumiem

  • Iekļauj 3-5 ieteikumus katrā e-pastā, nevis pārpludini ar daudziem variantiem

  • Pievieno skaidru CTA pogu pie katra ieteiktā produkta


Pro padoms: Klienti novērtē ieteikumus, kas ietaupa laiku. Pievieno īsu pamatojumu katram ieteikumam, piemēram, "Ideāli sader ar tavu nesen iegādāto produktu".


6. Dzīves cikla un atskaites punktu e-pasti

Šie e-pasti tiek izsūtīti, balstoties uz noteiktiem atskaites punktiem, piemēram, dzimšanas dienām vai pirkumu gadadienām.


Praktiskie soļi ieviešanai:

  • Dzimšanas dienas e-pasts: Nosūti personalizētu apsveikumu un īpašu dāvanu/atlaidi

  • Pirkuma gadadienas e-pasts: "Pirms gada tu kļuvi par mūsu klientu" – piedāvā īpašu atlaidi atkārtotam pirkumam

  • VIP statusa sasniegšanas e-pasts: Paziņo klientam, kad viņš sasniedz noteiktu tērēšanas līmeni, un piedāvā īpašas privilēģijas


Pro padoms: Izmanto šos e-pastus, lai iegūtu papildu informāciju par klientiem, piemēram, dzimšanas dienas e-pastā iekļauj aptauju par viņu interesēm, lai uzlabotu turpmāko personalizāciju.


Rīki e-pasta automatizācijai Latvijas tirgū

Izvēloties e-pasta automatizācijas rīku, ņem vērā gan funkcionalitāti, gan to, cik labi tas pielāgots Latvijas tirgum:


Starptautiskās platformas

  1. Mailchimp:

    • Priekšrocības: Plaša funkcionalitāte, viegli lietojama saskarne, spēcīgas analītikas iespējas

    • Trūkumi: Relatīvi augstākas cenas, nav pilnīgas latviskās saskarnes

    • Labākā izvēle: Vidējiem un lieliem uzņēmumiem ar starptautiskām ambīcijām

  2. HubSpot:

    • Priekšrocības: Visaptverošs risinājums ar CRM, spēcīgas automatizācijas iespējas

    • Trūkumi: Sarežģītāka ieviešana, augstākas izmaksas pilnai funkcionalitātei

    • Labākā izvēle: Uzņēmumiem, kas meklē integrētu mārketinga risinājumu

  3. Brevo (agrāk Sendinblue):

    • Priekšrocības: Laba cenas un kvalitātes attiecība, vienkārša lietotāja saskarne

    • Trūkumi: Mazāk funkciju nekā premium risinājumiem

    • Labākā izvēle: Maziem un vidējiem uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu


Baltijas reģiona risinājumi

  1. Smaily:

    • Priekšrocības: Atbalsta latvisko zīmju kodējumu, lielisks klientu atbalsts, GDPR atbilstība

    • Trūkumi: Mazāk integrāciju ar citām platformām

    • Labākā izvēle: Maziem uzņēmumiem, kas vērtē vietējo atbalstu

  2. MailerLite:

    • Priekšrocības: Vienkārša lietotāja saskarne, pieņemamas cenas, laba analītika

    • Trūkumi: Ierobežotas paplašinātās automatizācijas iespējas

    • Labākā izvēle: Jaunuzņēmumiem un maziem uzņēmumiem


Praktiska stratēģija: Sāc ar bezmaksas versiju vai izmēģinājuma periodu, lai pārbaudītu, vai rīks atbilst tavām vajadzībām, pirms apņemies maksāt par pilno versiju.


Privātuma un datu aizsardzības nozīme e-pasta mārketingā


GDPR prasības nav tikai juridisks sarežģījums, bet arī iespēja veidot uzticības pilnas attiecības ar klientiem. Lūk, praktiski soļi GDPR prasību ievērošanai e-pasta mārketingā:


GDPR pamatprasības un to praktiska ieviešana

  1. Skaidra piekrišana:

    • Izmanto dubulto piekrišanu (double opt-in) – pēc reģistrācijas formas aizpildīšanas nosūti apstiprinājuma e-pastu

    • Izveido skaidru paskaidrojumu, kādus e-pastus cilvēks saņems

    • Neizmanto jau iepriekš atzīmētus lauciņus – piekrišanai jābūt aktīvai darbībai

  2. Atrakstīšanās iespēja:

    • Novieto atrakstīšanās pogu katrā e-pastā skaidri redzamā vietā

    • Padari atrakstīšanās procesu vienkāršu, bez papildu pieslēgšanās vai sarežģītām formām

    • Piedāvā izvēli starp pilnīgu atrakstīšanos un e-pastu biežuma samazināšanu

  3. Datu drošība un piekļuves tiesības:

    • Regulāri pārskati un atjaunini savu privātuma politiku

    • Dokumentē, kā tiek apstrādāti un aizsargāti klientu dati

    • Izveido vienkāršu procesu, kā klienti var pieprasīt un saņemt savus datus


Svarīgi atcerēties, ka GDPR prasību ievērošana nav tikai juridisks pienākums. Pētījumi rāda, ka 83% patērētāju vairāk uzticas uzņēmumiem, kas skaidri komunicē par datu izmantošanu un piedāvā vienkāršu kontroli pār viņu datiem.


Kopsavilkums


E-pasta mārketinga automatizācija ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā attīstīt tavu e-komercijas biznesu, ar iespaidīgu ROI līdz pat 3700%. Izveidojot strukturētu e-pasta pārdošanas piltuvi ar sešām būtiskajām automātiskajām plūsmām, tu vari būtiski palielināt konversijas un klientu lojalitāti, vienlaikus ietaupot laiku un resursus.


Atceries, ka veiksmīga e-pasta automatizācija balstās uz trim pamatprincipiem: pareizais ziņojums, pareizajam cilvēkam, pareizajā laikā. Izmantojot mūsdienu rīkus un tehnoloģijas, tu vari automatizēt lielu daļu šī procesa, vienlaikus saglabājot personīgu pieeju.


Svarīgi paturēt prātā, ka e-pasta mārketinga automatizācija nav par vienkāršu e-pastu masveida izsūtīšanu. Tā ir par inteliģentu un stratēģisku komunikāciju ar taviem klientiem katrā viņu ceļojuma posmā, vienlaikus ievērojot privātuma un datu aizsardzības prasības.


Iegūsti palīdzību e-pastu automatizācijas plāna izstrādē


E-pasta mārketinga automatizācijas izveide un optimizēšana var būt sarežģīts process, kas prasa gan tehnoloģiskas zināšanas, gan izpratni par klientu uzvedību. Ja tevi interesē, kā pilnveidot tava e-veikala e-pasta mārketinga stratēģiju vai risināt citus e-komercijas izaicinājumus, es labprāt dalīšos savā pieredzē.


Piesakies bezmaksas 30 minūšu konsultācijai: punkts.lv/konsultacija

Konsultācijas laikā mēs varam pārrunāt tieši tavām biznesa vajadzībām atbilstošu e-pasta automatizācijas stratēģiju, analizēt esošo procesu vājās vietas vai izstrādāt jaunu pieeju, kas palīdzēs gan palielināt pārdošanas apjomus, gan uzlabot klientu pieredzi un lojalitāti.

bottom of page