top of page

Kā pārvērst Jāņus par tava interneta veikala pelnošāko mēnesi?

  • Writer: Mārtiņš Švāns
    Mārtiņš Švāns
  • 29. maijs
  • Lasīts 6 min

Jāņi ir lielākās vasaras svinības Latvijā, kas apvieno tradīcijas ar mūsdienu dzīvesveidu. Šis svētku laiks sniedz unikālu iespēju e-komercijas uzņēmējiem radoši piesaistīt klientus un palielināt pārdošanas apjomus. Taču kā izcelties starp konkurentiem un izveidot piedāvājumus, kas patiesi rezonē ar Latvijas patērētājiem?


Praksē tas nozīmē, ka tev kā e-veikala īpašniekam ir iespēja izmantot šo īpašo laiku, lai ne tikai palielinātu peļņu, bet arī stiprinātu saikni ar saviem klientiem. Jāņu periods ir īpaši efektīvs mārketinga kampaņām, jo cilvēki ir gatavi tērēt vairāk, plāno svinības un meklē īpašus produktus. Svarīgi atcerēties, ka veiksmīga Jāņu kampaņa var pozitīvi ietekmēt tavu zīmola atpazīstamību un klientu lojalitāti uz visu gadu.

Divas sievietes iepērkas Jāņu svinībām

Satura rādītājs



Tradicionālo elementu integrācija mūsdienu produktos


Jāņu tradīcijas ir dziļi iesakņojušās Latvijas kultūrā, tāpēc to meistarīga integrācija tavos piedāvājumos var radīt spēcīgu emocionālo saikni ar klientiem. Padomā par to, kā tradicionālie simboli - ozollapas, margrietiņas, ugunskurs, siers un alus – var tikt iestrādāti tavā produktu klāstā vai mārketinga materiālos.


Būtu noderīgi izveidot tematisku produktu līniju vai pielāgot esošos produktus Jāņu tematikai. Piemēram, modes veikals var piedāvāt apģērbus ar tradicionāliem latviešu ornamentiem, bet mājas preču veikals - svētku galda klāšanas komplektus ar Jāņu simboliku. Svarīgi, lai šie elementi nebūtu banāli vai mākslīgi - tiem jābūt kvalitatīviem un estētiski pievilcīgiem.


Tomēr neaizmirsti, ka mūsdienu patērētāji novērtē autentiskumu un kvalitāti. Tāpēc izvairies no pārāk komerciāliem vai virspusējiem risinājumiem. Labāk ir izvēlēties vienu vai divus tradicionālos elementus un tos kvalitatīvi izmantot, nevis mēģināt pārāk daudz apvienot vienā produktā.


Laikā ierobežoti piedāvājumi


Laika spiediena radīšana ir efektīvs veids, kā mudināt klientus veikt pirkumus. Jāņu periods sniedz ideālu pamatu šādu kampaņu veidošanai, jo svētki ir konkrētā datumā un cilvēki plāno savus svētkus laicīgi.


Izveidojiet "Jāņu nedēļas" flash sale kampaņu ar dažādām produktu kategorijām katru dienu. Piemēram, pirmdienā – mājas dekori ar 30% atlaidi, otrdienā – grili ar 15% atlaidi, un lai klienti nezina, kas būs trešdienā. Šāda stratēģija rada intrigu un mudina klientus regulāri apmeklēt tavu e-veikalu, nezinot, kurus produktus šodien viņi varēs iegūt par izdevīgu cenu. Ir svarīgi skaidri komunicēt katras dienas piedāvājumus un laika ierobežojumus, taču arī turēt noslēpumā nākamās dienas piedāvājumus.


Efektīvs risinājums ir arī "Jāņu stundu" akcijas, kad konkrētās stundās tiek piedāvātas īpašas atlaides vai bezmaksas piegāde. Šādas kampaņas ļoti labi darbojas sociālajos tīklos, kur vari operatīvi informēt sekotājus par šiem piedāvājumiem. Nereti uzņēmēji saskaras ar problēmu, ka klienti gaida līdz pēdējam brīdim pirms pirkuma veikšanas – šī stratēģija palīdz risināt šo problēmu.


Produktu komplektu stratēģijas


Jāņu periods ir ideāls laiks produktu komplektu pārdošanai – svinībām vienlaicīgi ir nepieciešami dažādi produkti. Šī stratēģija ne tikai palielina vidējo pirkuma vērtību, bet arī padara iepirkšanos ērtāku.


Izveidojiet tematiskus komplektus, kas aptver vairākas Jāņu svinību vajadzības. Piemēram, "Mājas Jāņu noskaņa" komplekts var ietvert dekorācijas, sveces un mājas tekstilu. "Jāņu dāvanu komplekts" var saturēt vietējos amatniecības produktus un suvenīrus. "Jāņu stila komplekts" – apģērbu un aksesuārus ar tradicionāliem motīviem. "Perfekta Jāņu vakara" komplekts elektronikas veikaliem var ietvert LED gaismu virtenes, portatīvo skaļruni un elektronisko odu atbaidīšanas ierīci. Svarīgi atcerēties, ka lai klienti sajustu reālu vērtību, komplekta cenai ir jābūt zemākai par atsevišķu produktu summu.


Vēl efektīvāka pieeja ir radīt komplektus, kas ietver produktus no dažādām kategorijām. Piemēram, apvieno praktiskus un dekoratīvus produktus vienā komplektā. Šāda stratēģija palīdz klientiem atklāt jaunus produktus, ko viņi, iespējams, nebūtu iegādājušies atsevišķi.


Personalizācijas iespējas padara komplektus vēl pievilcīgākus. Piedāvā klientiem iespēju izvēlēties atsevišķus elementus vai pielāgot komplektu savām vajadzībām. Praksē tas nozīmē, ka tu vari izmantot esošo produktu krājumus daudz efektīvāk.


Interaktīvās kampaņas un klientu iesaiste


Mūsdienu e-komercijā nav pietiekami tikai piedāvāt produktus - nepieciešams radīt pieredzi un iesaistīt klientus. Jāņu periods sniedz lieliskas iespējas interaktīvu kampaņu veidošanai, kas stiprina saikni ar zīmolu un rada pozitīvas emocijas.


Organizējiet Jāņu tradīciju konkursu, kurā klienti var dalīties ar savām ģimenes tradīcijām vai receptēm. Labākos variantus apbalvojiet ar produktu komplektiem vai īpašām atlaidēm. Šāda kampaņa ne tikai iesaista esošos klientus, bet arī piesaista jaunus, jo cilvēki labprāt dalās ar saviem stāstiem sociālajos tīklos.


Iespējams, ir vērts padomāt par virtuālo pasākumu organizēšanu. Rīkojiet tiešsaistes Jāņu svinības ar mūziku, virtuālām ekskursijām vai meistarklasēm. Dalībnieki var saņemt īpašas atlaides vai bezmaksas produktu paraugus. Svarīgi ir plānot šādus pasākumus laicīgi un nodrošināt kvalitatīvu tehnisko risinājumu.


Gamification elementi padara iepirkšanos aizraujošāku. Izveidojiet "savā interneta veikalā "Jāņu paslēpes", kur klientiem jāatrod paslēpti Jāņu simboli vai produkti, lai saņemtu atlaides kodus. Vai arī izveidojiet punktu sistēmu, kur par katru pirkumu Jāņu periodā klienti saņem dubultus punktus.


Sadarbība ar vietējiem ražotājiem un amatniekiem


Latvijas patērētāji arvien vairāk novērtē vietējos produktus un atbalsta mazos uzņēmējus. Jāņu periods ir ideāls laiks, lai izceltu šo sadarbību un piedāvātu unikālus, vietējā tirgū ražotus produktus.


Meklējiet sadarbības iespējas ar vietējiem amatniekiem, kas rada Jāņu tematikai atbilstošus produktus. Tas var būt gan tradicionālā keramika, gan mūsdienīgi juvelierizstrādājumi ar latviskiem motīviem. Šāda sadarbība ne tikai dažādo tavu produktu klāstu, bet arī stiprina zīmola reputāciju kā vietējā biznesa atbalstītājam.


Efektīvs risinājums ir izveidot e-veikalā īpašu "Vietējo meistaru" vai "Latvijas preču" sadaļu. Katram produktam pievienojiet stāstu par tā radītāju un ražošanas procesu. Cilvēki maksā vairāk par produktiem, ja viņi zina to izcelsmi un vērtību. Tomēr svarīgi nodrošināt, ka visi produkti atbilst kvalitātes standartiem un e-veikala vispārējai estētikai.


Sadarbības mārketings ar vietējiem ražotājiem var ietvert arī kopīgas kampaņas sociālajos medijos un savstarpējas atsauces sociālajos tīklos. Praksē tas nozīmē, ka tu vari sasniegt plašāku auditoriju, izmantojot sadarbības partneru sekotāju bāzi.


Digitālo komunikāciju kanālu optimizācija


Jāņu kampaņas panākumi lielā mērā atkarīgi no tā, cik efektīvi tu spēj komunicēt ar saviem klientiem dažādos digitālajos kanālos. Katram kanālam ir savas specifiskas iespējas un ierobežojumi, tāpēc nepieciešama pielāgota pieeja.


E-pasta mārketings Jāņu periodā var ietvert tematiski noformētus e-pastus ar atbilstošiem piedāvājumiem. Sāciet ar "Jāņu sagaidīšanas" e-pastiem nedēļu pirms svētkiem, turpiniet ar produktu ieteikumiem un noslēdziet ar "paspēj vēl līdz svētkiem" ziņām. Svarīgi atcerēties, ka e-pasta dizainam jābūt mobilajām ierīcēm draudzīgam, jo lielākā daļa lietotāju lasa e-pastus telefonos.


Sociālo mediju stratēģijai Jāņu periodā jābalstās uz vizuāli pievilcīgu saturu un regulāru publicēšanu. Instagram stories var izmantot īslaicīgu piedāvājumu reklamēšanai, bet Facebook events – Jāņu tematisku tiešsaistes pasākumu organizēšanai. Nereti uzņēmēji nenovērtē tēmturu (hashtag) nozīmi – izveidojiet unikālu Jāņu kampaņas tēmturi un aiciniet klientus to izmantot.


Ir vērts padomāt arī par mājaslapas dizaina pielāgošanu Jāņu noskaņām kā arī īpašas Jāņu piedāvājumu landing lapas izveidi. Var izveidot atsevišķu sadaļu "Jāņu kolekcija" ar visiem tematiskajiem produktiem un piedāvājumiem.


Stāstu mārketings un emocionālā saikne


Jāņi ir dziļi emocionāli svētki, kas saistīti ar atmiņām, tradīcijām un kopības sajūtu. Tāpēc viens no efektīvākajiem veidiem klientu piesaistē, ir radīt stāstus, kas rezonē ar viņu personīgo pieredzi un vērtībām.


Izveido "Mūsu Jāņu stāsts" kampaņu, kurā dalies ar sava uzņēmuma vai produktu saikni ar Jāņu tradīcijām. Ja ražo vai pārdod vietējos produktus, pastāsti par to izcelsmi. Ja esat ģimenes uzņēmums, dalies ar savām Jāņu tradīcijām. Autentiski stāsti rada daudz spēcīgāku saikni nekā jebkura reklāma.


Produktu iepakojums var kļūt par stāsta daļu. Pievieno katram Jāņu pasūtījumam nelielu kartīti ar Jāņu tradīciju skaidrojumu vai vēlējumu. Tas izmaksā maz, bet rada neaizmirstamas sajūtas. Praksē tas nozīmē, ka klients saņem ne tikai produktu, bet arī emocionālu pieredzi.


Lietotāju ģenerētā satura kampaņas var radīt spēcīgu kopienas sajūtu. Aicini klientus dalīties ar bildēm, kā viņi Jāņu svinībās izmanto jūsu produktus. Izveido tēmturi (hashtag) un regulāri dalies ar interesantākajiem ierakstiem. Cilvēki vairāk uzticas citiem pircējiem nekā zīmoliem.


Sadarbība ar vietējiem stāstniekiem, blogeriem vai influenceriem var palīdzēt radīt autentiskus stāstus par jūsu produktiem Jāņu kontekstā. Tomēr izvēlies tikai tos, kuru vērtības patiesi saskan ar jūsu zīmolu. Mākslīgi stāsti rada pretēju efektu un kaitē uzticībai.


Sezonālo nostalģiju var izmantot kā spēcīgu mārketinga rīku. Atsaucies uz "vecajiem labajiem laikiem", bērnības atmiņām vai ģimenes tradīcijām. Efektīvs risinājums ir izveidot saturu, kas liek cilvēkiem atcerēties savus Jāņus un vēlēties tos atkārtot vai uzlabot.


Kopsavilkums


Jāņu periods sniedz Latvijas e-komercijas uzņēmējiem unikālu iespēju palielināt pārdošanas apjomus un stiprināt saikni ar klientiem. Sekmīga kampaņa balstās uz tradicionālo elementu meistarīgu integrāciju mūsdienu tirgus vajadzībās, radošu piedāvājumu struktūru un pārdomātu komunikācijas stratēģiju.


Atceries, ka visefektīvākās Jāņu kampaņas ir autentiskas un sniedz reālu vērtību klientiem. Fokusējies uz kvalitāti, nevis kvantitāti – labāk ir izveidot vienu labi izstrādātu kampaņu nekā vairākas viduvējās. Stāstu mārketings un emocionālā saikne ar tradīcijām var palīdzēt maksimizēt katras kampaņas ietekmi.


Svarīgi paturēt prātā, ka Jāņu mārketinga aktivitātes jāplāno laicīgi un jāintegrē gada kopējā mārketinga stratēģijā. Veiksmīga Jāņu kampaņa var radīt pozitīvu ietekmi uz zīmola atpazīstamību un klientu lojalitāti uz visu gadu. Tāpēc ieguldījums kvalitatīvā Jāņu kampaņā ir ieguldījums uzņēmuma ilgtermiņa izaugsmē.


Padari Jāņus par gada spilgtāko mārketinga notikumu


Jāņu kampaņu plānošana un īstenošana var šķist sarežģīta, īpaši ja vēlies izveidot ko patiesi unikālu un efektīvu. Katram e-veikalam ir savas specifiskas vajadzības, mērķauditorija un resursi, tāpēc universāls risinājums ne vienmēr darbojas.


Ja tevi interesē, kā izveidot efektīvu Jāņu kampaņu, kas patiesi izceļas un sniedz mērāmus rezultātus, es labprāt dalīšos savā pieredzē e-komercijas mārketinga jomā. Varam kopā izstrādāt stratēģiju, kas maksimāli izmanto tava uzņēmuma stiprās puses un ņem vērā tavu mērķa tirgu.


Piesakies bezmaksas 30 minūšu konsultācijai: punkts.lv/konsultacija

Konsultācijas laikā mēs varam pārrunāt tieši tavām biznesa vajadzībām atbilstošu Jāņu mārketinga stratēģiju, analizēt tava e-veikala pašreizējās komunikācijas iespējas un izstrādāt rīcības plānu, kas palīdzēs gan palielināt pārdošanas apjomus, gan stiprināt zīmola pozīcijas Latvijas tirgū.



bottom of page